De Berga a la Pica d’Estats a l’hivern amb la Bestard Alp FF, per Pau Calado

EN QUÈ CONSISTEIX AQUESTA AVENTURA?

Text i fotos per Pau Calado

La idea en aquesta travessia era sortir des de casa meva a Berga, i anar caminant fins a Pica d’Estats, el cim més alt de Catalunya i ja un dels tresmils del Pirineu que més afecte li tenc. A més, per si no fos poc a l’hivern, amb condicions hivernals.

La meva filosofia y el perquè

En la majoria de les meves aventures segueixo una filosofia que personalment et connecta molt més amb la muntanya i fa que ho visquis tot molt més intensament i d’una manera molt més pura. Amb la major autonomia possible (això no treu recarregar menjar), sense fer ús de refugis guardats ni res per l’estil, com a molt pernoctar en alguns refugis lliures.

Personalment m’agrada molt més eliminar tot aquest tipus de “comoditats” que tant s’utilitzen i es cerquen avui dia.

En aquest cas, vaig anar amb el meu bon company Joan Marcé, també estudiant per a guia. Ens duim molt bé i plegats feim molt bon equip, súper important en aquest tipus de travesses, molt més si es tracta de terreny hivernal.

Perquè en hinvernal

Cal recalcar que aquesta mateixa aventura ja la vaig fer amb èxit però en una època molt més estival. Com que jo vaig gravant les meves aventures tant pel meu canal de YouTube com per les meves altres xarxes socials, em passà una cosa que tard o d’hora ens passa als que cream contingut. Desgraciadament vaig perdre tots els vídeos que vaig gravar des que vaig entrar a Andorra. Així que això va fer que se’m quedés “una espineta clavada” per voler repetir-la. Així que aquest hivern, com volia fer una travessia una mica més llarga en hivernal per seguir millorant i pujant de nivell a les activitats de muntanya, el ja haver recorregut aquest mateix camí va ser el punt decisiu per dur-la a terme, ja que em sentia molt més segur en conèixer-me el recorregut.

Dia de cim i moments durs

Al llarg d’aquesta aventura vam passar diversos moments durs, sobretot pel meu company perquè tenia una mica menys d’experiència en terreny hivernal, a més de la por per possibles allaus quan nevava o pel tipus de neu al terreny.

El dia més dur, jo diria que va ser el dia de cim. Ens despertàrem a les 4am per minimitzar riscos i tenir més temps per si sorgís qualsevol contratemps. Poder veure les primeres llums del dia, amb tot el terreny nevat va ser molt especial. Quan vam arribar al coll que dóna accés a la cara nord per pujar a Pica d’Estats per la ruta més clàssica, el meu company es va sentir més insegur pel tipus de neu, i ja que jo em sentia molt còmode al terreny, vam decidir que m’esperaria al coll i jo intentaria fer cim.

Veure’l girar-se, quan havia estat tan bon company durant tota la travessia em va fer mal, només perquè no se sentís preparat en aquest últim tram i que hagués de renunciar al cim… Això demostra molt d’ell i li ho agraeixo molt.

Quan vaig seguir cap el cim, a l’últim tram vaig trobar molt de gel combinat amb roques, cosa que em va fer tenir por de la baixada, però finalment vaig aconseguir fer cim i tot va sortir com el planejat.

Vaig aconseguir fer cim el dia 21 de Març, i encara que ja estàvem als primeríssims dies de primavera sí que va ser en condicions hivernals.

Volíem haver sortit uns dies abans per fer-ho a un hivern més pur, però per temes de dates no va ser possible.

El paper fonamental de les meves botes Bestard Alp FF en aquest Terreny

Per fer possible aquest repte, jugava un paper fonamental el calçat que faria servir. Havia de caminar molt, tant per zones més urbanes com quan vàrem creuar Andorra o quan passàvem per pobles. D’altra banda, els trams més tècnics, començant per la Serra del Cadí i baixant-la per la cara nord, o quan ja ens apropàrem més a Pica trobant trams de molta neu, amb alguns trams més tècnics havent d’utilitzar grampons per a la progressió. Per tot això, les Bestard Alp FF va ser un model que es va ajustar molt bé a aquestes necessitats.

La lleugeresa d’aquest model també es va apreciar força, ja que venc d’estar usant anteriorment el model Bestard Advance K Pro per a diverses activitats de muntanya, especialment en diverses travesses llargues com “Berga – Pica d’Estats” en estival i “HRP o Alta Ruta Pirinenca 2×3000”, també molt content, però la diferència de pes, sobretot quan són molts dies d’activitat s’agraeix moltíssim.

Per a més informació sobre aquesta aventura podeu veure els tres episodis que tinc al meu canal de Youtube:

.BERGA – PICA d’ESTATS en INVERNAL | Cap. 1

.Mi TRAVESÍA MÁS EXTREMA | BERGA – PICA D’ESTATS en INVERNAL | Cap. 2

.*MOMENTOS DUROS* en el ATAQUE a CIMA | BERGA – PICA D’ESTATS en INVERNAL | Cap. 3